De Lidl supermarkten in Spanje

De Lidl supermarkten in Spanje
Beeld: Lidl.es

De Duitse supermarktketen Lidl begint steeds meer populariteit te krijgen onder de Spaanse kopers en elk jaar weer komen er tientallen nieuwe winkels en duizenden nieuwe klanten bij in Spanje. In 2017 wist Lidl de winst met 7,8% te laten stijgen naar 3,5 miljard euro en kwamen er bijna 1.000 nieuwe werknemers bij.

De Lidl heeft op dit moment een marktaandeel van bijna 5% in Spanje, wat in vergelijking met bijvoorbeeld de bijna 25% van de Mercadona niet veel is maar dit aandeel van de Lidl stijgt wel elk jaar.

De Lidl supermarkten worden elk jaar steeds meer bezocht door Spaanse klanten die zich voegen bij de buitenlanders die graag bij de Lidl komen voor de dagelijkse boodschappen.

Geschiedenis

De Lidl arriveerde met de eerste winkel in 1994 in Lerida (Catalonië) en is sindsdien uitgegroeid tot een supermarktketen met meer dan 550 eigen winkels, 10 logistieke centra en meer dan 13.000 werknemers.

Wereldwijd heeft de Lidl echter 10.200 eigen winkels en is de Duitse keten te vinden in 30 landen op 7 continenten waar meer dan 390.000 mensen werken.

Aanverwant

De Lidl is in Spanje bekend vanwege de artikelen die men aanbiedt en in Spanje geproduceerd worden alsook de Bio of ecologische producten waarvan het assortiment steeds groter wordt. Daarnaast geniet de verkoop van niet-voedselproducten zoals kleding, huis-accessoires, elektronica etc. veel bekendheid in Spanje.

Eigen merken

De Lidl heeft veel eigen merken zoals Bio Organic voor de biologische producten, Milbona voor de zuivelproducten, Deluxe voor de “luxe” artikelen (met name rond de Kersttijd), Cien voor cosmetica, Chef Select voor hoogstaande kwaliteitsproducten, Lupilu voor babyartikelen, Belbake voor de broodproducten, W5 voor de schoonmaakartikelen en Solevita voor de verse dranken. Bekijk hier alle eigen merken van de Lidl.

Scroll naar boven